- Szczegóły
- Kategoria: Relacje
- By Admin
- Odsłon: 7834
2010.02.19, Szczecin, Muzyk, Szeligowski, Mondry, Kostrzewa
„Wiosenna” w pełni barw
Świat muzyczny obchodzi 200 urodziny dwu wielkich romantyków – Roberta Schumanna i Fryderyka Chopina. Filharmonia Szczecińska przygotowała w miniony piątek koncert monograficzny poświęcony twórcy m.in. Symfonii „Wiosennej”. I właśnie ten utwór wypełnił całą pierwszą część wieczoru.
(...)
Wiele przekonujących walorów zawierał także „Konzertstück na cztery waltornie” F-dur op. 86 R. Schumanna, gdzie pole do popisu mieli gościnni soliści – Jacek Muzyk i Igor Szeligowski, ale także dwaj muzycy szczecińskiej orkiestry – Grzegorz Mondry i Dawid Kostrzewa. Utwór zapewne odbiega od rangi wspaniałego Koncertu wiolonczelowego a-moll czy koncertu fortepianowego w tej samej tonacji, ale i tutaj znajdziemy wiele momentów błyskotliwego muzykowania. Zwłaszcza, że czterej walotorniści wywiązali się ze swych zadań kompetentnie – ich sprawna muzyczna interakcja z pozostałymi solistami jak również z orkiestrą nie budziła wątpliwości. Kompozytor świetnie wykorzystuje w tej partyturze możliwości techniczne i brzmieniowe waltorni - powierzając instrumentowi m.in liryczną, elegijnie brzmiącą melodię – tak przecież istotny element wyrazu i ekspresji muzyki romantycznej.
(...)
Wiele przekonujących walorów zawierał także „Konzertstück na cztery waltornie” F-dur op. 86 R. Schumanna, gdzie pole do popisu mieli gościnni soliści – Jacek Muzyk i Igor Szeligowski, ale także dwaj muzycy szczecińskiej orkiestry – Grzegorz Mondry i Dawid Kostrzewa. Utwór zapewne odbiega od rangi wspaniałego Koncertu wiolonczelowego a-moll czy koncertu fortepianowego w tej samej tonacji, ale i tutaj znajdziemy wiele momentów błyskotliwego muzykowania. Zwłaszcza, że czterej walotorniści wywiązali się ze swych zadań kompetentnie – ich sprawna muzyczna interakcja z pozostałymi solistami jak również z orkiestrą nie budziła wątpliwości. Kompozytor świetnie wykorzystuje w tej partyturze możliwości techniczne i brzmieniowe waltorni - powierzając instrumentowi m.in liryczną, elegijnie brzmiącą melodię – tak przecież istotny element wyrazu i ekspresji muzyki romantycznej.
Maciej DEUAR
artykuł ukazał się
21.02.2010
na stronie internetowej
www.kurier.szczecin.pl
artykuł ukazał się
21.02.2010
na stronie internetowej
www.kurier.szczecin.pl
Biografie
Reklama
Biografie