W dniach 19-20.04.2024 w Opolu odbył się Ogólnopolski Konkurs Muzyczny Centrum Edukacji Artystycznej dla waltornistów - uczniów szkół muzycznych II st.
Celem konkursu jest wyłonienie i promocja szczególnie uzdolnionych młodych muzyków.
Wyniki konkursu
Jury konkursu w składzie:
- Dr hab. Damian Walentek - Przewodniczący
- Dr hab. Piotr Pożakowski
- Mgr Henryk Kowalewicz
- Mgr Adam Kozłowski
- Mgr Leszek Salwa
postanowiło przyznać następujące nagrody i wyróżnienia:
Grand Prix
Piotr Najdek
PSM Żagań
1. Nagroda
Norbert Jaszczyk
ZPSM Bielsko Biała
2. Nagroda
Amelia Czapnik
ZPSM Bielsko Biała
3. Nagroda
Jan Żurek
PSM Kraków
Wyróżnienia
Patrycja Kolis
PSM Mielec
Dominic Ledwig
PSM Opole
Agata Marek
PSM Opole
Florian Rother
PSM Opole
Gratulujemy! Laureatów Nagród i Wyróżnień prosimy o przesłanie zdjęć i biografii na
Zgodnie z Zasadami Konkursu Centrum Edukacji Artystycznej, Dyrektor Centrum ustanowił następujące nagrody finansowe dla laureatów Konkursu:
- Grand Prix - 10000,00 zł
- I Nagroda - 9000,00 zł
- II Nagroda - 7000,00 zł
- III Nagroda - 5000,00 zł
Uczestnicy zakwalifikowani do II etapu:
- Amelia Czapnik
- Norbert Jaszczyk
- Patrycja Kolis
- Dominic Ledwig
- Agata Marek
- Piotr Najdek
- Florian Rother
- Jan Żurek
Lista uczestników:
- Amelia Czapnik
- Norbert Jaszczyk
- Mateusz Klimek
- Patrycja Kolis
- Dominic Ledwig
- Agata Marek
- Piotr Najdek
- Zofia Posadowska
- Florian Rother
- Miłosz Skrzek
- Agata Sobkiewicz
- Daria Świerkowska
- Jan Żurek
Program konkursu:
I etap:
- Wolfgang Amadeusz Mozart – Koncert nr 3 Es-dur na róg KV 447 (ca 15 min.)
- Do wyboru jeden z podanych niżej utworów:
• Albin Frehse – Andante op. 8 (ca 4 min),
• Camille Saint-Saëns – Romance op. 36 (ca 4 min.),
• Reinhold Glière – Romance op. 35 nr 6 (ca 4 min.),
• Eugène Bozza – En Irlande (ca 5 min.).
II etap
- A. Wesołowski - Concertino spirituale na róg i fortepian (ca 12 min.)
Posłuchaj utworu Adama Wesołowskiego w komputerowej wersji Midi.
W utworze Adama Wesołowskiego - Concertino Spirituale, Jury Konkursu w uzgodnieniu z kompozytorem dopuszcza:
- dokonanie vide od taktu 267 (waltornia kończy na pierwszej ćwierćnucie, fortepian również, bez szesnastek) do taktu 301
- w taktach 386, 388, 392, 394 w głosie waltorni pominięcie szesnastek, wstawiając w to miejsce po dwie pauzy ćwierćnutowe
Cały program MOŻNA było wykonać z nut. Nie było obowiązku grania z pamięci.
Szczegóły i materiał nutowy na https://www.gov.pl/web/psmopole/konkurs-muzyczny-cea---waltornia