Tegoroczna, V edycja Międzynarodowej Letniej Szkoły Muzyki Dawnej w Lidzbarku Warmińskim rozpoczęła się 2 sierpnia i trwała osiem dni. W kursach wzięło udział około czterdziestu uczestników z Polski i Francji. Klasę rogu naturalnego, tak jak w poprzednich latach, poprowadził Krzysztof Stencel, wykładowca Akademii Muzycznej w Poznaniu.

Image


Czwórka waltornistów: Olga Łozińska, Katarzyna Lisicka, Nadir Calli i Mateusz Cendlak zapoznawali się z techniką gry na rogu naturalnym oraz specyfiką wykonawstwa muzyki baroku i klasycyzmu nie tylko podczas zajęć indywidualnych. Wieczorami w auli szkoły, w której odbywały się zajęcia, uczestnicy mieli okazję posłuchać wykładów przygotowanych przez pedagogów Szkoły. Codziennie odbywały się również koncerty uczestników bądź wykładowców. Podczas recitalu Krzysztofa Stencla i Katarzyny Drogosz, grającej na pianoforte, publiczność usłyszała La Chasse Gioachino Rossiniego, Sonatę F-dur Ludviga van Beethovena oraz Sonatę Es-dur Franza Danziego. Ostatniego dnia odbył się uroczysty koncert finałowy, podczas którego nauczyciele oraz studenci wykonali wspólnie m. in. fragmenty z "Muzyki Sztucznych Ogni" Jerzego Fryderyka Haendla.

Z każdym rokiem w lidzbarskiej Szkole Muzyki Dawnej bierze udział coraz więcej uczestników, co świadczy rosnącej popularności muzyki klasycyzmu i baroku w Polsce. Fakt ten cieszy o tyle, że "barokowcy" zdają sobię sprawę z tego, że zajmowanie się muzyką dawną to nie ograniczanie się do wąskiego kręgu zainteresowań muzycznych, ale poszerzanie swoich horyzontów.
Mateusz Cendlak

Więcej zdjęć w naszej Galerii