Froydis Ree Wekre Rozmyślania o tym jak dobrze grać na waltorni
Nakładem wydawnictwa ZM Concept ukazała się polska edycja niezwykle popularnej i cenionej książki Frøydis Ree Wekre - Rozmyślania o tym jak dobrze grać na waltorni (Thoughts on Playing the Horn Well). Autorka porusza w niej wiele aspektów, których właściwe zrozumienie, wyćwiczenie i opanowanie składa się w całokształt obrazu dobrze grającego waltornisty. Uznana w środowisku waltornistka i pedagog przekazuje nam swoje spostrzeżenia i wiedzę językiem niezwykle komunikatywnym, bezpośrednim co czyni lekturę lekką i zrozumiałą dla każdego, zarówno początkującego jak też zaawansowanego waltornisty - i nie tylko.

Oto słowa autorki: "(…)Teraz, po latach nauczania i uczenia się, odczułam silne pragnienie podzielenia się mymi przemyśleniami oraz udzielenia kilku porad służących sprostaniu wyzwaniom, które możemy napotkać. (…)Ta książka nie jest „akademickim” podręcznikiem i nie mam zamiaru odpowiedzieć w niej na wszystkie pytania. To raczej próba przekazania pomysłów i odczuć, podzielenia się kilkoma osobistymi „chwytami zawodowymi”. Kieruję to przesłanie do zainteresowanych uczniów oraz studentów z otwartymi głowami i do wszystkich kolegów, niezależnie od wieku."

Książkę można nabyć w SKLEPIE waltornia.pl


Szczegółowy opis publikacji:

Frøydis Ree Wekre - Rozmyślania o tym jak dobrze grać na waltorni
Polskie tłumaczenie - Łukasz Michalski
Wydawnictwo ZM Concept Bydgoszcz
66 stron, miękka oprawa

Spis treści:
  1. Rozmyślania o dobrym graniu i rozgrywaniu się
    1. Bzyczenie na samych tylko wargach
    2. Granie na samym ustniku
    3. Pierwsze piękne dźwięki na rogu
    4. Gamy legato
    5. Kilka ćwiczeń
    6. Ćwiczenia elastyczności
    7. Tryle wargowe
    8. Wysoki rejestr
    9. Niski rejestr
    10. Własna lista
    11. Fortissimo
    12. Zatkana waltornia
    13. Granie na naturalnym rogu
    14. Długie dźwięki
  2. Rozmyślania o ćwiczeniu
  3. Rozmyślania o pracy mięśni twarzy
    1. Umiejscowienie ustnika
      1. Ułożenie ust przed przyłożeniem ustnika
      2. Początkowe ułożenie zębów (szczęki)
    2. Nacisk ustnika
    3. Kąt przyłożenia ustnika
    4. Praca mięśni twarzy
    5. Rozmiar szczeliny (otwarcia) w zależności od:
    6. Wykorzystanie mięśni wewnątrz ustnika
    7. Praca mięśni na zewnątrz ustnika
    8. Kontrolna lista sprawności mięśni
    9. Pomysły na ćwiczenie
  4. Rozmyślania o dynamice
  5. Rozmyślania o emisji dźwięku
  6. Rozmyślania o oddychaniu
    1. Wdech
    2. Wydychanie
    3. Podparcie przeponą
  7. Rozmyślania o intonacji
    1. Intonacja temperowana
    2. Intonacja melodyczna (zwana też wyrazową lub poziomą)
    3. Intonacja harmoniczna (pionowa)
  8. Zapamiętywanie
  9. Wytrzymałość: siła i spryt
  10. Rozmyślania o sobie, jako własnym nauczycielu
    1.  Odpowiedni dobór słów
    2. Ćwiczenie z przerwami
    3. Różnica między studiowaniem a ćwiczeniem
    4. Właściwy dobór materiału do studiowania/ ćwiczenia
    5. Czas przeznaczony na ćwiczenia umysłowe (bez instrumentu)
    6. Twórcze i konstruktywne zastosowanie „ narzędzi” zewnętrznych, służących rozwojowi
    7. Poszukiwania i otwartość na uwagi, opinie i pomysły
    8. Rozbudzanie świadomości i potrzeby osiągania rezultatów bardzo wysokiej jakości
    9. Poszukiwania możliwości częstego wykonywania dla prawdziwej publiczności
    10. Praca nad rozwinięciem poczucia HUMORU
    11. Prowadzenie sensownego trybu życia
    12. Stałe przypominanie sobie, dlaczego przede wszystkim zostałem muzykiem
  11. Karta ćwiczeń
  12. Skrajności
  13. Mimo wszystko!
  14. Przygotowania do występu (w punktach)
  15. Rozmyślania o ciekawości i zdrowiu umysłowym
    Interesująca literatura

Fragment książki - rozdział Mimo wszysysko znajdziesz w dziale Edukacja i warsztat.




Polecamy także:






Translator

Reklama

Reklama

Gościmy

Odwiedza nas 108 gości oraz 0 użytkowników.